Správa železnic je nucena šetřit. Nemá totiž dostatek peněz na modernizaci tratí

Správa železnic

Úsporná rozhodnutí nové vlády donutila Správu železnic odložit některé plánované projekty. Jedná se například o modernizaci trati z Prahy na ruzyňské letiště a do Kladna. Správa železnic bude pro letošní rok hospodařit s rozpočtem 53 miliard korun. Na výstavbu a modernizaci půjde podobná částka jako v loňském roce, ovšem na opravách budou muset letos železničáři šetřit.

Loni přitom díky sérii mimořádných navýšení hospodařila Správa železnic se 60 miliardami korun. Aby letos ušetřila a vyšla s aktuálním rozpočtem, musí se uskromnit v oblasti pravidelné údržby, což nebude jednoduché, jak potvrdil i sám ministr dopravy Martin Kupka.

Plány se měnit nebudou

I přes úsporný rozpočet se na železnici žádné plánované stavby pozastavovat nebudou. Některé se pouze přeloží na později. Jde o devět staveb, pro které se budou finance hledat ještě v průběhu letošního jara. Konkrétně se jedná o modernizaci trati z Prahy na Letiště Václava Havla či trať z Kladna do Ostrovce.

Kromě železničních tratí je v plánu zrekonstruovat také 53 nádražních budov. V průběhu letošního roku plánuje Správa železnic investovat 2,4 miliardy do korun do zabezpečování železničních přejezdů. Celkově by mělo být dokončeno zabezpečovací zařízení na přibližně 150 železničních přejezdech.